Warland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Warland

Warland er fantasi. Warland er magi. Warland er den verden, ingen nogensinde har fået lov at opleve. Du har chancen - grib den nu!
 
ForumforsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Seneste emner
» Kom tilbage!
Skyggeskibets last Icon_minitimeOns 29 Apr - 0:58 af Misel

» Orcdal
Skyggeskibets last Icon_minitimeFre 19 Apr - 1:31 af Zycro

» Lucius In Sneaker
Skyggeskibets last Icon_minitimeOns 9 Nov - 7:32 af Mortimer

» New evil person here neal for him now^^ (åbent emne)
Skyggeskibets last Icon_minitimeFre 29 Jul - 23:52 af Mortimer

» Sommerregn i Januar
Skyggeskibets last Icon_minitimeMan 20 Jun - 20:07 af Mortimer

» Hej Viol, du er blå og sød
Skyggeskibets last Icon_minitimeLør 28 Maj - 1:32 af Trivia Saigon

» Nyhed på Det Gyldne Vildsvin
Skyggeskibets last Icon_minitimeTirs 17 Maj - 23:02 af Trivia Saigon

» ROTO: Rise Of The Overlord
Skyggeskibets last Icon_minitimeFre 25 Mar - 22:39 af Lord Gurk

» Et par øller og en snak
Skyggeskibets last Icon_minitimeTirs 1 Feb - 19:58 af Beth Smith

» Afløser for Abaddon?
Skyggeskibets last Icon_minitimeTirs 1 Feb - 5:41 af Maradith

Regler

1. Du må ikke styre andres brugere. Altså hvis du er Jim, og Jim siger til Morten, "Gå væk!" så kan du ikke styre Morten, og for eksempel skrive, "Morten går." Det er op til Morten, hvordan hans karakter reagerer.

2. Når din karakter siger noget, skal du skrive i "gåseøjne" og når du tænker i *stjerner* - tanker kan dog også skrives i kursiv.

3. Du skal skrive mindst 5 linjer i hvert IC indlæg, da det bliver til færre linjer, når du trykker "Send."

4. Du må kun være et sted af gangen - det vil sige, din karakter må ikke være i flere tråde på samme tid. Hvis du ønsker at forlade stedet, skal du i dit indlæg beskrive, at din karakter smutter, og i slutningen af dette sidste indlæg skal du skrive //out//.

5. Ingen powerplay, Mary Sues og Gary Stus. Din karakter må ikke være perfekt (for perfektion eksisterer ikke), kan ikke klare alt og skal have mindst et par svagheder. Hvis denne regel overholdes, bliver spillet meget sjovere.

6. Det er tilladt at bande og tale grimt til andre karakterer i tråde, når man er IC (in character), men kend dog dine grænser.

7. Og man behandler hinanden ordentligt OOC (out of character)! - Så det håber jeg, I kan finde ud af.

Det var vist alt. Jeg forbeholder mig retten til at ændre, slette og tilføje regler, hvornår det skulle være. Skriv endelig en pm til Amylia, Chris19 eller Edith Ember, hvis du er i tvivl om noget, har spørgsmål, eller bare har forslag til andre praktiske regler.


På vegne af
Stifteren (Green) og Adminteamet (Amylia, Chris19, Edith Ember)

Mest aktive brugere
Chris19
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Edith Ember
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Amylia
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Green
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Era
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Eleonora
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Veneur
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Ann
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Misel
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Iljana
Skyggeskibets last Vote_lcapSkyggeskibets last Voting_barSkyggeskibets last Vote_rcap 
Chatten

[ Copy this | Start New | Full Size ]

 

 Skyggeskibets last

Go down 
ForfatterBesked
Asta Slangedatter

Asta Slangedatter


Antal indlæg : 171
Points : 5859
Reputation : 4
Registration date : 01/03/09
Geografisk sted : Kan du høre den fornuftige stemme inde i dit hoved? Det er mig xD

Character sheet
Liv:
Skyggeskibets last Left_bar_bleue100/100Skyggeskibets last Empty_bar_bleue  (100/100)
Påklædning: Evanas - Ung kriger, klædt i uniform, marineblå kappe samt bukser og sorte, skinnende støvler. Sværdet
Race: Formskifter - oprindelig form

Skyggeskibets last Empty
IndlægEmne: Skyggeskibets last   Skyggeskibets last Icon_minitimeTors 30 Jul - 3:41

I TÅGENS SKJUL


En tyk og hvid tåge havde bredt sig over vandende i Hillsa. Havnen var indhyllet i et gråt og kedeligt lys, da alle solens stråler blev spærret ude. Den tryggende stilhed der havde bredt sig som et dække over kysten, blev kun afbrudt af en tilfældig fisker, som klagede over det dårlige vejr, og skræppende spyttede sit skrå over skulderen. Fugten og tætheden var så fuldkommen at det var svært at trække vejret, og perler af vand samlede sig i håret og på huden af folk. En matros gik og sparkede sten på kajen, med hænderne i lommerne og uniforms hat på skrå. Indimellem ramlede han ind i trækasser og andet skidt og ras, som flød på den mennesketomme kaj, som følger af den dårlige sigtbarhed. Højlydt bandede og svovlede han, alt hvad han havde lært og sparkede til hvad der kom ham nær til fødderne svulmede op og skoene begyndte at stramme over vristen.

Imens han bøjede sig over sine arme fødder, lød en skibsklokke pludseligt i det fjerne. Han kiggede vantro op og kneb øjnene koncentreret sammen. Hvad var det nu hans kaptajn havde sagt? ”Kun en tåbe vil lette anker i dette vejr, og så tilmed lægge til havn! Har syfilissen gjort dig bims, Stridigus? Ingen og heller ej jeg vil nogensinde sejle nu, vent til tågen er lettet.” Lige meget hvad han ville have sagt, var svaret nej. Han måtte vente med at gense sin familie til kaptajnen ville sejle, og tågen så ikke ud til at lette foreløbig. De havde allerede lagt i samme havn i ugevis.
Stridigus spejdede ud i den hvide masse, men lige meget hjalp det. Havde han hørt syner? Var han virkelig ved at blive sindssyg? Han rystede tanken af sig og gned sine ømme fødder. Ingen skulle kalde ham sindssyg, han havde lært sin plads på dækket, og det var absolut ikke hans mening der blev sat pris på. Han makkede ret, som altid.

Endnu et langtrukkent og gennemskærende DING, DING lød ud i tågen, og nu gjorde det ham nervøs. En gang var tilforladeligt, men anden gang…
Stridigus løftede hovedet og så med bange anelser ud på det blåsorte vand som var at skimte fra hans position. Ingen ting… kun tåge… tyk og hvid… han skulede mod havnekroen, de sad alle og muntrede sig med et krus øl, af Maja kromutters, den bedste. Hele besætningen og de andre skibes mandskaber ligeså. Han var alene. Tågen snød ham.. der var ingen ting… og dog?
Små skvulp, som fra en robåd der nærmede sig, døsede hen i den hvide masses gab. Der var noget! Stridigus rejste sig og spottede en glidende, sort skygge på havets narrende overflade. Den nærmede sig med foruroligende hast og truende hast, som i hans øjne ville ende galt! Grueligt galt! Kursen var sat lige mellem hans fødder, og han så stævnen skære sig op og over den tætte, slugende tåge. Den sorte skygge var så stor at han end ikke kunne se dækket fra kajens højeste punkt, og jomfruen som skulle pryde skibets stævn, var dekoreret og malet som en mellemting mellem en kvinde og et dyr. Dyret var en gabende og sortøjet panter med klør og spidse ører og en kvindes næse og krop. Stridigus var nu opslugt af den sorte skygge fra skibet og løb som en kujon, hvad remmer og tøj kunne holde, om bag en af de kasser som før havde skyldtes hans opsvulmede fødder. Skibet lagde lydløst til kaj, og stilheden der havde fuldt hele seancen, lod Stridigus tro at der ingen besætning var. Et spøgelses skib!

Ingen ting skete, og Stridigus holdt vejret, stilhed… fuldkommen stilhed.
Så bragede landgangen ned, men ingen så ud til at skubbe den eller give ordre til samme. Han kiggede op fra sit skjul og vovede at hæve blikket mod landgangens udmunding. En sort skygge, nej to, kom gående ned ad den, og det så ud som om den ene havde fat i den forreste. Mændene var hætteklædte, men den ene større end den anden. Da de nåede ned på kajen vendte føreren, den største, sig om mod offeret og slog hætten til side. ”Kan jeg ikke stole på min besætning, er jeg meget ilde stedt! Du ved hvorfor jeg bliver nød til at sætte dig af, og mærk dig mine ord: Lad mig aldrig se dig på Skyggeulven igen!” Mandens stemme var streng og vedholdende, og først da slap han skikkelsen foran ham, igen. En hvislende stemme, som åbenbart kom fra modparten, og gik gennem mag og ben, gav Stridigus kuldegysninger helt ind til hjertet. ”Jeg burde slå dig ihjel på stedet, Ertzahrar! Du ser ingen gavn i hvad der er blevet dig skænket. Jeg er andet end bare rakkerpak!” Det gik op for den kujonagtige matros, at det var en kvinde der talte og størrelses forskellen mellem de to, havde nu grobund.
Kvinden sendte ham et isnende blik, ”Nogen lytter, og lad ham som vidne vide at Slangedatteren er kommet til landet!” Stridigus´ puls steg og sveden sprang frem på læben af ham, de vidste han var der. Manden som måtte være kaptajn på spøgelsesskibet, rettede sig ufravendt op og udtrykte sammentyggende, ”Lad dette vidne vide, at han ligeså kan forberede sig på en kold og smertefuld død. Slangedatteren er og bliver ubarmhjertig!”
Stridigus udstødte et lille gisp og tryggede sig ind til kasserne, gid han havde taget imod tilbuddet om at drikke øl med sin besætning! Han måtte væk og det i en fart!

Før han vidste af det var spøgelsesskibet forsvundet igen, lige så lydløst som det var kommet, og kun kvinden, >Slangedatteren< stod tilbage i tågens greb.

Et smertens skrig genlød på kajens øde område, og et ansigt forvred sig i smerte mod himlens grå farve. Hvidt som tågen, koldt som vejret og dødt som kajen. Der var intet tegn på mordforsøg. Intet blod og intet mordvåben. Kun en kvinde i sorte klæder gled fra stedet den eftermiddag, med et smil om læben og øjnene skjult bag hætten.


---- OUT ----
Tilbage til toppen Go down
 
Skyggeskibets last
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Warland :: Hillsa :: Havnen-
Gå til: